Το design είναι η ισορροπία μεταξύ αντίθετων δυνάμεων
Αν ψάξουμε μέσα στα λόγια των μεγάλων designers θα βρούμε την ίδια αρχή, εκπεφρασμένη με διαφορετικά λόγια, τα οποία όμως οδηγούνε στην ίδια αφετηρία.
Το design είναι ένα παιχνίδι ισορροπίας μεταξύ των περιορισμών που κάθε φορά ισχύουν. Το άρθρο του Joel Spolsky με τίτλο What is design έρχεται από το 2006, αλλά είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.
Ας σχεδιάσουμε ένα καλάθι αχρήστων για τους δρόμους.
Το καλάθι αυτό θα πρέπει να είναι ελαφρύ ώστε να μπορούν οι καθαριστές να το αδειάζουν εύκολα.
Θα πρέπει όμως να είναι και βαρύ ώστε να μην το παίρνει ο αέρας.
Την ίδια στιγμή οφείλει να είναι μεγάλο ώστε να μη γεμίζει εύκολα από τα σκουπίδια που θα πετάνε οι διαβάτες.
Αλλά θα πρέπει να είναι και μικρό ώστε να μην εμποδίζει τους περαστικούς και τους αναγκάζει να βγαίνουν από την πορεία τους.
Δε σταματάμε εδώ. Το καλάθι αυτό θα πρέπει να είναι κλειστό από πάνω ώστε να μη διασκορπίζει ο αέρας τα περιεχόμενά του, αλλά και ανοιχτό ώστε να μη δυσκολεύεται ο κόσμος να πετάει τα σκουπίδια του περνώντας.
Και φυσικά θα πρέπει να είναι πολύ πολύ φτηνό.
Το απλό αυτό παράδειγμα του καλαθιού στην ουσία είναι η καρδιά του design: πώς θα καλυφθούν όλες οι ανάγκες, οι οποίες είναι υπαρκτές.
Αν τώρα επεκτείνουμε το πρόβλημα σε οποιοδήποτε μέσο, με οποιοδήποτε προϊόν η λογική που αναφέρθηκε πιο πάνω, συνεχίζει να ισχύει ακέραια. Και φυσικά όλα αυτά είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τη διακόσμηση.
Νομίζω ότι αν αντιμετωπίζαμε σωστά το design από τη βάση του, θα προσεγγίζαμε και την αισθητική διαφορετικά κι εντέλει όλος μας ο κόσμος θα ήταν λίγο καλύτερος.