porcupine colors

porcupine colors

ΑρχικήΈργα › Οπτικά Λιόλιος Επικοινωνία »
BigO

Οπτικα Λιολιος

Μετατρέποντας ένα απλό ηλεκτρονικό κατάστημα σε ένα e-shop που αληθινά φέρνει κέρδη.

"Κάν'το να φέρνει λεφτά"

Ακόμα κι αν κανένας δεν το λέει φωναχτά, όταν ξεκινάς με ένα e-shop, αυτή είναι η αποστολή σου. Όμως πώς φτάνεις μέχρι εκεί; Είναι πολύ πιο σύνθετο απ'όσο ακούγεται.

Τι χρειάζεται;
Μελέτη. Προσοχή. Να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις στους σωστούς ανθρώπους. Να εφαρμόσεις αυτά που γνωρίζεις καλά. Με δοκιμές, με ρίσκα, διορθώνοντας και ξαναφτιάχνοντας πράγματα.

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.

Οπτικά Λιόλιος - Αρχική Σελίδα
Η Αρχική Σελίδα

Ανάπτυξη e-shop

Το αναμφισβήτητα πολύ μεγάλο βάρος της ανάπτυξης του e-shop το ανέλαβε, η σπουδαία ομάδα της Joinweb, σταθεροί συνεργάτες. Σε ένα μεγάλο project με καθημερινή επαφή οι δυσκολίες είναι περισσότερες. Αν όμως η ομάδα αποτελείται από σωστούς ανθρώπους και ικανούς επαγγελματίες, τότε τα εμπόδια βγαίνουν σε καλό και η συνεργασία δυναμώνει.

Γυαλιά Ηλίου

Οι επισκέπτες μας, αυτοί οι άγνωστοι

Σχεδιάζουμε για τους επισκέπτες μας, όχι για εμάς. Όμως είμαστε βέβαιοι ότι τους γνωρίζουμε; Κι αν όχι, από πού ξεκινάμε;
Ξεκινάμε, από αυτό το ερώτημα:

Ο χρήστης είναι ____________ που θέλει να ____________

Είναι βασική αποστολή του designer να συμπληρώσει αυτά τα δύο κενά. Να τα συμπληρώσει σωστά.
Όλα τα websites έχουν ένα user experience, δηλαδή μια εμπειρία χρήσης. Το πώς και το πόσο βελτιώνουμε αυτή την εμπειρία χρήσης κρίνει και την επιτυχία. Αυτή είναι η ουσία του User Experience Design.

Για να το κάνει αυτό ο designer πρέπει να μάθει. Να ταυτιστεί με τους χρήστες του, να έρθει στη θέση τους. Μοιάζει λίγο σαν το Method Acting, δηλαδή τη διαδικασία που ακολουθεί ένας ηθοποιός που θέλει να υποδυθεί πειστικά ένα ρόλο. Ο ηθοποιός πρέπει να γίνει ο ίδιος ο ρόλος.
Άρα, για το project αυτό έπρεπε να μάθουμε ποιοι ακριβώς είναι οι άνθρωποι που θέλουν να αγοράσουν γυαλιά online, να αφομοιώσουμε τις αγοραστικές τους συνήθειες και να κάνουμε την εμπειρία τους εντός του e-shop καλύτερη, ώστε να τους διευκολύνουμε.

Personas

Αυτή η γνώση έρχεται μέσα από δύο πηγές: τους ανθρώπους της επιχείρησης και τα στατιστικά χρήσης του website μέχρι τη στιγμή του ανασχεδιασμού.

Οι άνθρωποι του Οπτικά Λιόλιος είναι έξυπνοι και έμπειροι. Γνωρίζουν άριστα την αγορά τους και συναντούν καθημερινά πελάτες που θέλουν να αγοράσουν γυαλιά τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online.

Ανάμεσα σε άλλα λοιπόν, μάθαμε ότι ο υποψήφιος αγοραστής θα επιδιώξει πολύ ισχυρά να βρει τη χαμηλότερη τιμή σε ένα ζευγάρι γυαλιά, ότι τα γυαλιά ηλίου είναι ασύγκριτα πιο δημοφιλή από τα οράσεως κι ότι η συγκεκριμένη αγορά είναι έντονα εποχιακή: όταν ο καιρός είναι καλός, οι πιθανότητες αγοράς αυξάνονται κατακόρυφα.
Αυτά τα πράγματα είναι συνήθειες εγκαθιδρυμένες. Ο στόχος μας δεν είναι να τις ανατρέψουμε, αλλά να τις πλησιάσουμε.

Σε συνδυασμό με τα στατιστικά χρήσης του website μάθαμε ακόμα ότι το συγκεκριμένο κοινό είναι κυρίως γυναίκες, ηλικίας μέχρι 44 ετών, ζουν σε πόλεις και πάνω από οι μισοί επισκέπτες φτάνουν στο website από κινητό τηλέφωνο. Το κοινό αυτό ενδιαφέρεται για τη μόδα και τα δημοφιλή brands. Ένα άλλο μικρότερο αλλά ισχυρό κομμάτι του κοινού αναζητά για γυαλιά για σπορ και όλοι ενδιαφέρονται έντονα για αγορές Value for Money.

Με βάση όλη αυτή τη γνώση σχεδιάστηκαν τα personas, δηλαδή τα προφίλ υποψήφιων επισκεπτών του site.

Οπτικά Λιόλιος - Personas
Personas για το e-shop Οπτικά Λιόλιος

Προβλήματα του προηγούμενου e-shop

Κάθε website έχει ισχυρά σημεία και σημεία που πρέπει να βελτιωθούν. Στο User Experience Design πρέπει να τα γνωρίζουμε.

Τι πάει καλά και αξίζει να ενισχυθεί; Τι μπορεί να παραληφθεί; Ποιες είναι οι αδυναμίες του website και πώς μπορούν να μετατραπούν σε πλεονεκτήματα;

Για να απαντήσει κάποιος σε αυτά τα ερωτήματα δεν αρκεί απλώς να αναλύσει τα στατιστικά χρήσης, αλλά ξανά, όπως και πριν, πρέπει να ταυτιστεί με τον επισκέπτη του site και να ζήσει την εμπειρία χρήσης από πρώτο χέρι. Για μια ακόμα φορά, η συνεισφορά των ανθρώπων της επιχείρησης ήταν πολύτιμη: πολλά από τα προβλήματα που το κοινό του website αντιμετώπιζε δε φαίνονταν στα στατιστικά, αλλά γίνονταν γνωστά μόνο με την επαφή μαζί του.

Τα σημαντικότερα προβλήματα της προηγούμενης έκδοσης του e-shop φαίνονται στον επόμενο πίνακα. Αυτά, μαζί με αρκετά ακόμα, έπρεπε οπωσδήποτε να λυθούν στη νέα έκδοση του website.

Bounce Rate

49% Desktop

57% Mobile

Pages/Session

3.30

Ασυνήθιστο User Flow

Home » Sunglasses » Home

Παρατηρήθηκε μια ασυνήθιστη πορεία των επισκεπτών μέσα στο site: οι χρήστες από την Αρχική Σελίδα βρίσκονταν γρήγορα στη σελίδα με τα Γυαλιά Ηλίου αλλά το 50% από αυτούς επέστρεφε ξανά στην Αρχική Σελίδα και μετά εγκατέλειπε το website.

Βρέθηκε ότι αυτό οφειλόταν στο ότι η προηγούμενη έκδοση του site δεν είχε διαχωρισμό των γυαλιών σε Γυναικεία & Ανδρικά.

Session Duration

02':03"

Mobile Purchases

⇣⇣⇣

Αξιοπιστία και ευχρηστία

Το να βρεθεί ένας επισκέπτης στο website είναι σημαντικό. Αλλά το πώς θα συνεχίσει από εκεί και πέρα είναι ακόμα πιο σημαντικό. Για να το πετύχουμε στον ανασχεδιασμό του e-shop Οπτικά Λιόλιος χρειάζονταν τρία ακόμα πράγματα:

  1. Το e-shop να είναι ελκυστικό κι αξιόπιστο
  2. Ο επισκέπτης να μπορεί να πλοηγηθεί εύκολα
  3. Το site να είναι εύχρηστο

Ας τα δούμε αυτά ένα-ένα.

Το e-shop να είναι ελκυστικό κι αξιόπιστο

Μιλάμε για το User Interface Design, το σχεδιασμό, δηλαδή, των οθονών και όλων των στοιχείων της διεπαφής χρήστη-λογισμικού.

Ελκυστικό είναι ένα website όταν ακολουθεί τις αρχές του καλού design. Τέτοιες αρχές είναι η ισορροπία, η χρωματική αρμονία, η άρτια τυπογραφία, η σωστή εκμετάλλευση του κενού χώρου κ.α.

Αξιόπιστο σημαίνει ότι ο επισκέπτης δεν αντιμετωπίζει δυσάρεστες εκπλήξεις. Η δομή του e-shop είναι αναμενόμενη και ο χρήστης του γρήγορα νιώθει ασφάλεια στο να πλοηγηθεί και κυρίως στο να κάνει μια αγορά.

Τα σημεία όπου ζητάμε από τον υποψήφιο αγοραστή να χρησιμοποιήσει την κάρτα του και να πληρώσει είναι πραγματικά κρίσιμα. Εκεί πρέπει να αποδείξουμε ότι έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη του, ότι βρίσκεται σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον κι ότι τίποτα δε θα τον αποσπάσει από τη διαδικασία στην οποία βρίσκεται.

Αυτά τα θέματα θα μπορούσε να τα λύσει κι ένα όμορφο αλλά προσχεδιασμένο design template, σωστά; Όχι ακριβώς. Γιατί το να πάρει ένα καλό βαθμό το e-shop χρειάζεται και κάτι παραπάνω. Χρειάζεται να σχεδιαστεί με ειδικό τρόπο η λεπτομέρεια, τα σημεία που κάνουν τη διαφορά. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούν να δώσουν τα έτοιμα templates.

Γυαλιά Ηλίου - Οπτικά Λιόλιος
Η σελίδα του προϊόντος

Το e-shop να είναι εύχρηστο

Ένα e-shop είναι ένας πολύπλοκος οργανισμός. Μέσα σε αυτό υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν για τον επισκέπτη λίγο δύσκολα. Όταν αυτές οι δυσκολίες πυκνώσουν όμως, τότε οι χρήστες του δυσανασχετούν και αντιμετωπίζουν δύσπιστα το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Κάποια παραδείγματα που διευκολύνουν τη χρήση είναι:

  • Πρόσβαση στην πληροφορία με λιγότερα κλικ.
  • Σαφής οπτικός διαχωρισμός των interactive elements και των κανόνων που τα διαχωρίζει μεταξύ τους.
  • Ξεκάθαρη σήμανση του τι είναι σημαντικό και κρίσιμο.
  • Αναμενόμενα και κατανοητά user flows (πρότυπα διαδρομών εντός του site).
  • Δυνατότητες εναλλακτικής πλοήγησης με γρήγορο κι εύκολο τρόπο π.χ. μέσω φίλτρων αναζήτησης προϊόντων.
  • Το λογισμικό να μπορεί να προλαμβάνει τα λάθη των χρηστών του και όταν συμβαίνουν να τα "συγχωρεί".
  • Διακριτική αλλά σταθερή επισήμανση ότι οι επισκέπτες βρίσκονται σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον που κάνει αυτά που υπόσχεται.
Εύκολη πρόσβαση σε περισσότερα χρώματα
Εύκολη πρόσβαση σε περισσότερα χρώματα
Φίλτρα: Κόκκινος σκελετός & Κοκκάλινα
Φίλτρα: Κόκκινος σκελετός & Κοκκάλινα
Επισκόπηση καλαθιού
Επισκόπηση καλαθιού
Σύνολα καλαθιού αγορών
Σύνολα καλαθιού αγορών

Mobile Design

Με πάνω από τους μισούς επισκέπτες να μπαίνουν στο e-shop από το κινητό τους τηλέφωνο, ο σχεδιασμός για smartphones είναι προτεραιότητα.

Η δυσκολία σε ένα τόσο μεγάλο e-shop είναι να παρέχει στη mobile εκδοχή του ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με την desktop έκδοση, αλλά σε πολύ μικρότερο χώρο. Ο σχεδιασμός προφανώς ακολούθησε τις αρχές του Responsive Web Design, που συνοπτικά λένε ότι ουσιαστικά αναδιατάσσονται τα διάφορα στοιχεία του site ανάλογα με την οθόνη του επισκέπτη και δε δημιουργείται νέα έκδοση του site για mobile users.

Πρακτικά αυτό σήμαινε πολύ μεγάλη ανάπτυξη CSS κώδικα, ώστε η εμπειρία χρήσης από φορητές συσκευές (smartphones & tablets) να είναι απλή, ομαλή και γρήγορη.

Αποτελεσματα

Ο βασικός στόχος ήταν να βελτιωθούν τα προβλήματα της προηγούμενης έκδοσης του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ταυτόχρονα, θα έπρεπε μέσω του e-shop να ενδυναμωθεί το brand και η δυναμική των φυσικών καταστημάτων. Τέλος, ένας ακόμα στόχος ήταν η σταδιακή προβολή των ιδιαίτερων κατηγοριών γυαλιών όπως π.χ. τα Celebrities.

Από τη στιγμή που θα γινόταν αυτά, περιμέναμε την αύξηση των πωλήσεων ως φυσικό επακόλουθο.

Bounce Rate

38% Desktop (-23%)

41% Mobile (-28%)

Pages/Session

6.79 (+106%)

Session Duration

03':22" (+64%)

Purchases

58% Mobile

36% Desktop

6% Tablet

Επόμενα βήματα

Μία από τις αρχές του User Experience Design λέει ότι η πραγματική δουλειά αρχίζει αφού βγει το website στον αέρα. Αυτό ισχύει κι εδώ. Εξάλλου, αν ξέραμε πάντα πώς να φτάσουμε στο τέλειο αποτέλεσμα, τότε δε θα υπήρχε αποτυχημένο e-shop.

Τι ακολουθεί; Η περαιτέρω βελτίωση της πορείας του ηλεκτρονικού καταστήματος μέσα από αλλαγές και βελτιώσεις.
Για να το κάνουμε σωστά πρέπει να μετράμε και σωστά. Για το λόγο αυτό έχει εγκατασταθεί μια σειρά διαφορετικών λογισμικών που αφορούν τα στατιστικά και τη χρήση του site. Αυτά μας δίνουν καθημερινή εικόνα για την πορεία του e-shop και τι πρέπει να βελτιωθεί.
Με τη χρήση A/B Tests θα προχωρήσουμε σε ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση ειδικών χαρακτηριστικών του e-shop.

Αυτά είναι μόνο λίγα από τα πράγματα που σχεδιάζουμε για το ηλεκτρονικό κατάστημα. Το βέβαιο είναι ότι το project μόλις ξεκίνησε.

Τι κάναμε για το e-shop Οπτικά Λιόλιος

Testimonial

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά στη δουλειά σου από το να συνεργάζεσαι με άτομα που σου εμπνέουν την εμπιστοσύνη. Αυτός είναι ο λόγος της συνεργασίας μας με τον Γιάννη.
Μέσα από τη δουλειά του, τις ιδέες του και τον προσωπικό χρόνο που διαθέτει για την υλοποίηση και της πιο μικρής λεπτομέρειας, καταθέτει και την ψυχή του για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ο Γιάννης πέρα από καταρτισμένος επαγγελματίας και εξαιρετικός συνεργάτης είναι και άνθρωπος με αξίες, ιδανικά και ήθος.

Οπτικά Λιόλιος

Όλα τα Case Studies

Case Studies

Σας άρεσε η δουλειά μου;

Επικοινωνηστε μαζι μου

Δείτε ακόμα

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών