Από την άλλη μεριά τη λέξη "κρίση" την ακούω από τότε που έμαθα ν' ακούω και τη διαβάζω από τότε που έμαθα να διαβάζω. Κρίση στα επαγγελματικά, στα προσωπικά, στον πολιτισμό και στο ποδόσφαιρο. Γι' αυτό είμαι πολύ δύσπιστος απέναντί της.
Υπάρχει μια άλλη ατάκα υπερεκτιμημένη, το "ό,τι πληρώνεις παίρνεις". Αν ίσχυε, θα ήμασταν όλοι ευτυχείς, γιατί δε θα υπήρχε αυτό το απίστευτο μπέρδεμα του πως να τιμολογήσεις μια υπηρεσία ή ένα προϊόν. Δεν ισχύει όμως γιατί, φιλαράκο εδώ είναι εμπόριο, είναι πώληση κι αγορά και ο καθένας προσμετρά κάποια πράγματα όπως θέλει.
(Κάνω πολλά άλματα στο συλλογισμό για τα οποία θα με μάλωναν οι φίλοι μου οι marketers για να καταλήξω σε μια συμπαντική αρχή. Τόσο συμπαντική όσο η βαρύτητα.)
Όσο κι αν χρεώνεις μια υπηρεσία πάντα θα υπάρχει κάποιος που τη χρεώνει λιγότερο.
Στο αίτημα λοιπόν "θέλω ένα φτηνό website" χρειάζεται μεγάλη προσοχή τι θ' απαντήσεις. Υπάρχει μια γκάμα απαντήσεων που δουλεύει:
Η φτήνια τρώει τον παρά. (Το λέει η μάνα μου και ισχύει απόλυτα.)
Όρισέ μου σε παρακαλώ τι είναι φτηνό και τι ακριβό. (Ωραία αφορμή για φιλοσοφική κουβέντα.)
Ξέρω ένα φοιτητή που μπορεί να σε βοηθήσει πιο καλά απ' ό,τι εγώ. Το τηλέφωνό του είναι....
Την ίδια στιγμή υπάρχουν κάποιες λέξεις που είναι ανεκτίμητες (αλλά πρέπει να τις κοστολογήσεις με κάποιο μαγικό τρόπο):
Εμπιστοσύνη, Συνέπεια, Ποιότητα.
Χαρά, Ενθουσιασμός, Υπεροχή.
ROI (Return Of Investment) - Και στην πορεία περισσότερο investment για περισσότερο return.
Με άλλα λόγια, αυτό που προσπαθώ να πω ότι κάποια πράγματα δεν κοστολογούνται με το κιλό. Δε θα κάνω μίση ώρα λιγότερο Web design, 100 γραμμές παραπάνω προγραμματισμό και 30% λιγότερο SEO για να πιάσω το ποσό για το οποίο μιλάμε.
Δύσκολα πράγματα, βαθιά νερά.
Κι έτσι ο μονομάχος πάντα θα βγαίνει στην αρένα και θα έχει απέναντί του πεινασμένα λιοντάρια και ακόμα πιο πεινασμένο για θεάματα κοινό. Μέσα στο παιχνίδι είναι αυτά παιδιά. Τα επιλέξαμε. Αυτό άλλωστε δεν είναι το creative excitement που λένε για τη δουλειά μας;
ΥΓ. Αυτή είναι η extra super light πλευρά των πραγμάτων. Ξέρω και τη ρεαλιστική. Αλλά υπόσχομαι άλλο κείμενο γι' αυτή στο CSS3.
Το porcupine letter έρχεται δύο Παρασκευές κάθε μήνα και κάνει τα Σαββατοκύριακα σας να είναι πιο μεγάλα.
Εγγραφείτε στο newsletter το οποίο κανένας δε θέλει να σταματάει να το λαμβάνει. (Για την ακρίβεια: έχουν διαγραφεί 9 παραλήπτες τα τελευταία 4 χρόνια.) Δείτε πώς είναι.