Content Strategy for the Web
(Για όσους ο όρος Content Strategy δε λέει κάτι, έχω γράψει ένα σχετικό άρθρο στο CSS3.gr.)
Τελικά το βιβλίο δεν ήταν αυτό που περίμενα. Πιθανόν να φταίω εγώ γιατί είχα δημιουργήσει στον εαυτό μου περισσότερες προσδοκίες απ' όσες να έπρεπε. Ωστόσο, η αγορά ήταν καλή.
Το Content Strategy for the Web αναλύει σε επίπεδο λεπτομέρειας όλα τα στάδια που πρέπει να ακολουθούνται για τη δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου στο Web. Μάλιστα, θεωρεί ότι ο αναγνώστης είναι αδαής με το θέμα, οπότε αναλαμβάνει να τον πάρει από το χέρι και να τον οδηγήσει σε όλο το ταξίδι του περιεχομένου σε ένα website.
Αυτό βρήκα ότι δε με βοήθησε τόσο όσο θα ήθελα. Θα προτιμούσα λιγότερη ανάλυση και θεωρία και περισσότερα παραδείγματα. Παρότι ήταν πολλά τα πράγματα που δε γνώριζα, η εξαντλητικά λεπτομερής ανάλυση κάποιες στιγμές με κούρασε.
Ένα άλλο μειονέκτημα που βρήκα ήταν το γεγονός ότι το βιβλίο έπαιρνε ως δεδομένο ότι το website για το οποίο θέλω να μαζέψω το content είναι ένα μεγάλο portal. Όμως τις περισσότερες φορές έχουμε να κάνουμε με μικρότερα projects. Θα προτιμούσα λοιπόν να έβλεπα πως η συγγραφέας αντιμετωπίζει το content σε ένα τυπικό website και τι πρέπει εμείς να κάνουμε για να είναι αυτό πιο αποδοτικό.
Πάντως το Content Strategy for the Web είναι σαφέστατα ένα πολύ καλό βιβλίο. Και γιατί το περιεχόμενο είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό ενός website (παρότι επιλέγουμε να το αγνοούμε) και γιατί όντως η συγγραφή, η συλλογή, η αξιολόγηση και η τοποθέτηση του περιεχομένου στο Web δεν είναι και τόσο απλό πράγμα.
Για τους λόγους αυτούς συστήνω το βιβλίο, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Κοστίζει περίπου €10 και θα το βρείτε, που αλλού, Amazon στο Amazon.