Ο Jonathan Ive και το design
Ο Jonathan Ive είναι μάλλον ο πιο επιτυχημένος designer της εποχής μας. Μιλάει σπάνια κι όταν το κάνει, εμείς στεκόμαστε ένα βήμα πίσω κι ακούμε.
Αλλά τι λέει;
We struggle with the right words to describe the design process at Apple, but it is very much about designing and prototyping and making.
Το θέμα είναι το design και το prototyping και η δημιουργία, αλλά για να γίνουν αυτά χρειάζεται να οριστεί μια κοινή γλώσσα συνενόησης. Μία γλώσσα που αφορά τη διαδικασία του design.
It is so important to be light on your feet, inquisitive and interested in being wrong.
Ο καλός designer είναι ευκίνητος (προφανώς διανοητικά), έχει ερωτήσεις για τα πάντα κι ενδιαφέρεται για το λάθος ώστε μετά να βρει το σωστό.
Our goals are very simple - to design and make better products. If we can’t make something that is better, we won’t do it.
Αν δεν είναι καλύτερο, δεν το κάνουμε. Απλά πράγματα. Πόσες φορές αναλωνόμαστε στο να μην κάνουμε καλύτερα πράγματα, να μην παράγουμε καλύτερη δουλειά; Αν στην Apple αυτή είναι η διαχωριστική γραμμή, εμείς γιατί να θεωρούμε ότι μπορούμε να συμβιβαζόμαστε με λιγότερα; Κανένας designer στον κόσμο δεν έχει μεγαλύτερη πίεση από τον Ive.
What is more difficult is when you are intrigued by an opportunity. That, I think, really exercises the skills of a designer. It’s not a problem you’re aware or, nobody has articulated a need. But you start asking questions, what if we do this, combine it with that, would that be useful? This creates opportunities that could replace entire categories of device, rather than tactically responding to an individual problem. That’s the real challenge, and that’s what is exciting.
Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα στην καθημερινότητά μας που δεν αντιλαμβανόμαστε ότι μπορούν να είναι καλύτερα. Αυτό γίνεται επειδή αφενός έχουμε συνηθίσει να τα θεωρούμε δεδομένα κι αφετέρου επειδή δε μας απασχολούν αρκετά ώστε να βρούμε τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να τα βελτιώσουμε. Όταν αλλάζουμε την οπτική μας γωνία απέναντι στα πράγματα, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στο να τα ξανασχεδιάσουμε καλύτερα.
Examples are products like the iPhone, iPod and iPad. That fanatical attention to detail and coming across a problem and being determined to solve it is critically important - that defines your minute by minute, day by day experience.
Η με φανατισμό προσοχή στη λεπτομέρεια και το να καταπιάνεσαι με ένα πρόβλημα και το να είσαι αποφασισμένος να το λύσεις είναι πράγματα απόλυτης προτεραιότητας.
It’s incredibly time consuming, you can spent months and months and months on a tiny detail - but unless you solve that tiny problem, you can’t solve this other, fundamental product.
You often feel there is no sense these can be solved, but you have faith. This is why these innovations are so hard - there are no points of reference.
The devil is in the details. Υπάρχει λόγος. Κάθε μικρό, ασήμαντο πρόβλημα είναι μέρος του μεγάλου προβλήματος. Η πίστη βοηθάει. Η καινοτομία είναι δύσκολη γιατί δεν υπάρχουν προηγούμενα σημεία αναφοράς.
Our goal is simple objects, objects that you can’t imagine any other way.
Αυτό που όταν το φτιάξεις δεν μπορείς να το φανταστείς με κανέναν άλλο πιθανό τρόπο. Αυτό είναι το τέλειο προϊόν.
One of the things we’ve really learnt over the last 20 years is that while people would often struggle to articulate why they like something - as consumers we are incredibly discerning, we sense where has been great care in the design, and when there is cynicism and greed. It’s one of the thing we’ve found really encouraging.
Ο κόσμος μπορεί να μην είναι σε θέση να εξηγήσει γιατί του αρέσει κάτι, αλλά μπορεί πάντα να ξεχωρίσει το καλό από το λιγότερο καλό. Αυτός είναι ένας λόγος που κανένα marketing δεν μπορεί για πάντα να εξυψώσει ή να μειώσει την αξία ενός προϊόντος.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Jonathan Ive. Έχει τεράστια αξία.