Πώς βελτιώθηκε η πορεία της ιστοσελίδας Panic Eye μέσα σε ένα χρόνο
Πριν από ένα χρόνο βγήκε το νέο site του Panic Eye στον αέρα. Το Panic Eye είναι ένα μικρό studio φωτογραφίας που ειδικεύεται στη φωτογράφηση γάμου και βάφτισης. Η συνεργασία με τους ανθρώπους του Panic Eye ήταν και είναι μία από τις καλύτερες που είχα ποτέ. Όμως στο post αυτό θέλω να πω δυο πράγματα για το πως η ιστοσελίδα βελτιώθηκε μέσα σε αυτό τον ένα χρόνο.
SEO
Πάντα έβλεπα το Search Engine Optimisation ως μια διαδικασία απλή στα βασικά της. Δεν πρόκειται για πυρηνική ιατρική και τις περισσότερες φορές, αν γνωρίζεις τι είναι σημαντικό για τους ανθρώπους, θα ακολουθήσουν και οι μηχανές αναζήτησης. Σε καμία περίπτωση δε με θεωρώ ειδικό. Όμως το τι καταφέραμε είναι σημαντικό.
Σήμερα το Panic Eye είναι πρώτο στο Google για τους δύο βασικούς συνδυασμούς λέξεων κλειδιών, στους οποίους στοχεύσαμε.
Τα παρακάτω αποτελέσματα προκύπτουν με “καθαρό” browser, δηλαδή αν διαγραφεί το ιστορικό των επισκέψεων και η σύνδεση του επισκέπτη στο Google. Είναι δηλαδή όσο πιο τίμια γίνεται. (Προφανώς, για να μη διαφημίσω ανταγωνιστές κάνω blur τα Adwords στις παρακάτω εικόνες.)
Στην αναζήτηση με τις λέξεις κλειδιά “φωτογραφια γαμου θεσσαλονίκη” το Panic Eye είναι πρώτο.
Στην αναζήτηση με τις λέξεις κλειδιά “φωτογραφια βαπτισης θεσσαλονικη” ξανά το Panic Eye είναι πρώτο. Μάλιστα, από τις φωτογραφίες που βγάζει αυτόματα η αναζήτηση, δύο από τις 11 είναι δικές μας.
Αντίστοιχα καλά πάνε τα αποτελέσματα για παρόμοιες αναζητήσεις που μας ενδιαφέρουν, όπως και στην αναζήτηση μόνο μέσα σε εικόνες.
Στατιστικά επισκεψιμότητας
Πώς επηρεάστηκε η κίνηση στο Panic Eye το χρόνο που πέρασε;
- Είχαμε 20% αύξηση των επισκέψεων.
- Είχαμε άλλο ένα 10% αύξηση των μοναδικών επισκεπτών στο site.
- Ακολουθεί ένα εξαιρετικό +50% στα pageviews.
- Αυξήσαμε 25% τον αριθμό των σελίδων ανά επισκέπτη και φτάσαμε στο πάρα πολύ καλό 4,4 σελίδες ανά επισκέπτη.
- Ανεβάσαμε το χρόνο παραμονής στη σελίδα κατά 46%. Τώρα είναι στα 3’:40’’.
- Τέλος, φτάσαμε στο σχεδόν εξωπραγματικό 34% bounce rate (μείωση 31%).
Το layout του Panic Eye είναι responsive. Πράγμα που σημαίνει, για να το πω όσο πιο απλά γίνεται, ότι η πρόσβαση από φορητές συσκευές είναι βελτιστοποιημένη. Τι σήμαινε αυτό με βάση τα στατιστικά;
- Είχαμε αύξηση των επισκέψεων από φορητές συσκευές 100+%.
- Το bounce rate έπεσε ακόμα πιο κάτω από το ποσοστό για σταθερούς υπολογιστές και είναι 26%!
- Αντίστοιχα, αυξάνεται ο αριθμός σελίδων ανά επισκέπτη και φτάνει τις 4.7.
- Παρόμοια αυξάνεται και ο χρόνος παραμονής που φτάνει μέχρι και τα 4’.
Αυτά τα τρία τελευταία στατιστικά δεν το περίμενα ποτέ, όμως είναι μια ολοφάνερη απόδειξη της αξίας του Responsive Web Design. Με άλλα λόγια, οι επισκέπτες που μπαίνουν από ένα smartphone ή ένα tablet στο Panic Eye κάθονται περισσότερη ώρα εκεί, βλέπουν περισσότερες σελίδες και δεν κλείνουν το tab με τίποτα.
Αριθμοί, αριθμοί, αριθμοί. Όμως όλοι αυτοί οι αριθμοί προκύπτουν από ανθρώπους και μεταφράζονται σε πράξεις που ακολουθούν τα στατιστικά. Αυτό είναι και το καλύτερο μέρος της ιστορίας, μόνο που δε θα σας το πω από εδώ.
Αυτό που σίγουρα όμως θέλω να πω είναι ότι αν η δουλειά του Panic Eye δεν ήταν φανταστική, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν πρόκειται να συνέβαινε. Σε όλο αυτό το κείμενο χρησιμοποιώ πληθυντικό, γιατί τίποτα δεν έκανα μόνος μου—το πως τα πηγαίνουμε είναι αποτέλεσμα μιας ωραίας συνεργασίας.
Είμαι πολύ περήφανος για όλα αυτά, όμως είμαι ακόμα πιο χαρούμενος που γνώρισα τον Άκη και το Γιάννη και που αυτοί οι εξαιρετικοί επαγγελματίες φωτογράφησαν τη δική μας βάπτιση. Καλύτερα δε γίνεται.
Για περισσότερα διαβάστε το case study του project και βέβαια, επισκεφθείτε το Panic Eye.